Att inte veta riktigt vad man ska göra åt det

Nu har hemmamamman blivit soff-mamman. Det började med att jag och sonen tog en tre timmar lång promenad i det vackra vädret i förrgår. Sonen gick en otroligt lång bit för att bara vara 20 månader gammal, det var säkert en kilometer. När vi kom hem på kvällen upptäckte vi att sonens kropp fyllts av små röda prickar. Eftersom jag är undersköterska (och har två småsyskon) så visste jag att det inte var något farligt utan värmeutslag. Lätta på kläderna och avvakta så går det över. Det gick inte över. Sonen fick närmare 39 graders feber istället. Så jag gjorde det enda rätta. Jag googlade. Tydligen var feber och värmeutslag i sig ingen farlig kombination, men om febern inte hade gått ner efter tre dagar så skulla man kontakta sjukvården. I går eftermiddag gick febern ner och försvann. Hurra! Dock måste denna oro gått åt mig eftersom jag mår lite konstigt i magen och känner mig något...däst. Kort stubin, molvärk i magen och...däst. Det är liksom inte riktigt som det ska, trots att jag sovit bra och häller i mig en massa vatten.  

Det är ju enkelt om man är förkyld. Då lägger man sig i soffan och snyter sig ofta. Men om man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är, vad gör man då? Ska man äta eller dricka? Vila eller röra på sig? Hmmmm....
Bäst familjen Holmqvist aktar sig för värmeutslag igen, mamma blir så orolig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0