Måste samla ihop mig

Mitt liv rullar på i en fantastisk rasande takt. KÄnner mig fortfarande relativt nyhemkommen från Island, och tack vare (eller på grund av snarare) förkylningen så ligge jag efter med inte mindre än TVÅ teoretiska uppgifter i skolan. Dessutom är det en massa annat som krånglar. Det enda som fungerar är mitt konstnärliga projekt så jag försöker fokusera på det, vilket är inte är så svårt eftersom det är så roligt. Dessutom kombinerar jag det med min svenskakurs så jag får lite fördelar och energi tack vare det. Vad vore jag utan Ci (min handledare)? Som så godhjärtat och enkelt låter mig ta över i princip hela hennes undervisning i två veckor.

Själv känner jag mig så splittrad! Det vore en underdrift att säga att vi gick ut och tog en öl på Island (jag drack inte öl, jag drack vin). Har nog inte festat så mycket på flera år, och definitivt inte med 39 graders feber i kroppen. Efter det kommer jag hem och ska vara vanlig småbarnsmamma igen. Snacka om att man vänder ut och in på alla delar av sig själv!
Den här veckan har gått lite i samma anda. Först en god student, och småbarnsmamma på kvällen. Sedan representant för ATR i Västerås (j*vla brand i tågtunnel gjorde att jag kom hem 2 timamr senare än beräknat. INTE KUL!), men jag fick ju å andra sidan se typ hela Mälardalen och få gratis kaffe. På kvällen var jag god kompis (eller snyltare kanske...haha!) eftersom jag slaggade hemma hos C den natten och den efterföljande . Sedan upp till skolan. Duktig student (eller inte eftersom jag inte läst hela boken men ändå). Sedan kompis igen när det var dags att gå ut och dricka vin igen. Sedan hem till C, sova, upp ha lektion, och tillbaka till god småbarnsmamma som storhandlar inför kalaset.

Jösses! Inte förrän jag skrev ner det insåg jag hur intensiv min vecka varit. Så här såg ju mitt liv ut hela tiden ändra fram till 2007 och det mådde jag INTE bra av (och fick ta konsekvenserna av). Dags att varva ner lite nu och vara småbarnsmamma ett tag. Förutom ikväll då jag även ska vara god kompis och gratulera C på födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0