Att göra något man är rädd för

Mitt nyårslöfte i år var att städa mer. Det gör jag. FÖrut städade jag aldrig. Nu städar jag ibland. Hoppas det håller i sig till nyår dock.
Vissa har ett nyårslöfte att de ska göra något nytt varje dag som Ross i Vänner (http://www.youtube.com/watch?v=UIQEKD_8PrU), eller att de ska göra något de är rädda för varje dag. Den senaste månaden så har jag också börjat våga göra saker som jag varit rädd för. Vissa saker är av väldigt personlig karaktär, så i sak tänker jag inte beröra dess här men jag gjorde en av dessa saker i dag. Ett litet steg för mänslkligheten men ett STORT steg för mig.
När jag hade gjort detta insåg jag att jag själv blivit lite starkare av detta. Jag är inte den som tycker man ska göra något nytt varje dag bara "för att". Men det konstiga är hur mycket jag faktiskt möter varje dag som är skrämmande. Kanske är jag i grund och botten en feg lite filur och kanske är det därför saker som "ringa till X och fråga om vi kan fika" är så otroligt läskigt. Kanske har det med mitt bagage att göra? Men summan av det hela är i alla fall att jag känner mig väldigt modig hela tiden, och min självkänsla stärks eftersom jag får skriva detta i min "Må bra-bok" typ varje kväll.
Modiga modiga lilla jag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tänk, jag som ser dig som en av de modigaste människor jag vet!



Ett väldigt hoppfullt inlägg som jag blev glad av att läsa!

2011-09-18 @ 19:14:13
URL: http://peacelovescience.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0