Man hinner mer än man tror

Efter att ha spenderat en vecka hemma utan att i princip inte ha gått utanför dörren så har jag börjat hitta en lite rutin för hemmaplugg, som faktiskt fungerar! Vår dagliga rutin i dag och i måndags har sett ut sån att vi har vaknat, ätit frukost, sysslat med lite diverse morgonsysslor, jag har satt mig och pluggat samtidigt som maken och sonen gått ut på en promenad, de komemr tillbaka, jag tar en liten paus och typ leker lite. Lunch. Sonen sover medan jag pluggar. Sonen vaknar, jag leker lite, sedan fortsätter jag plugga. Mellanmål. Jag pluggar till ca 16. Sedan lek och middag. När sonen somnat vid 20 är det dags för plugg igen. Man skulle säkert kunna synka detta med när jag loggar in på facebook, det är nog samtidigt som jag pluggar. Konstigt nog så har jag faktiskt fått en del gjort. Inte nog emd att jag lyckats få i vgä en liten komplettering på det jag missade på seminariet i tisdags, jag har även presterat 5500 tecken av 18000 på hemtentan som ska vara inne på onsdag. Hurra hurra för mig! Nu är detta ingen långvarigt, jag vet att det bästa är att sitta i skolan och plugga (jag får mest gjort då) men jag ahr ändå fått nånting gjort, vilket jag i princip trodde var omöjligt samtidgt som sonen var hemma och vaken. Det var det inte! Inget är omöjligt. Men jag känner mig å andra sidan som en väldigt tråkig mamma som bara sitter vid datorn eller har näsan i en bok hela dagen. Nej, nu hoppas jag på en friskare vecka! (och på...12500 tecken, men med lite vilja går ALLT)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra rutiner FTW! Det mesta kan man få till med lite vilja, men det underlättar ju om man kan hjälpas åt. Du kommer rocka sockarna av den där hemtentan. Heja!

2011-02-11 @ 15:12:26
URL: http://ekferjan.wordpress.com
Postat av: Minna

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 16:42:17
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0