Älska skola, teater och livet

Efter en tid i livet fyllt av grubbel (gjorde jag rätt, valde jag rätt stig på livets väg) så är jag nu på väg mot ett mer harmoniskt jag. Ja, det är en bra beskrivning på mitt nuvarande tillstånd. Harmoni och "njuter av livet". Mitt beslut känns mer och mer rätt för var dag som går. Sonen växer (snart 1 år, himmel vad tiden går). Jag njuter av goda vänner och det faktum att jag inte arbetar längre utan unnar mig studieledigt på 100 % gör att jag har ännu mer tid med mina vänner och framförallt med min familj. Det jag börjar sakna nu är didaktiskt tillämpning av musikpedagogik och teaterpedagogik (dramapedagogik är en sak, teaterpedagogik något annat). Man lär sig så mycket i skolan som man vill ut och pröva. Nu vill jag ut och jobba! Jag vill träffa elever och planera lektioner! Skolböcker är inte riktigt lika kreativa, även om bra och trevliga kursare, f.d. kursare och andra är trevliga att diskutera didaktik med i största allmänhet. Men det är ju inte samma sak!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad bra att det känns bra!



Nästa termin har jag min första riktiga didaktikkurs, i mitt fall "naturvetenskapsdidaktik". Lite olika inriktning måhända, men jag är alltid sugen på att diskutera praktisk pedagogik!



Kram!

2010-10-08 @ 09:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0