Den friske har många önskningar, den sjuke bara en

Min psykiska hälsa fortsätter att vara stabil. (Jippie!). Dock har min fysiska hälsa fått en törn den senaste veckan.
Jag har fått någon form av expresssjuka. Det började i fredags eftermiddag när jag kom hem från skolan vid 15-tiden. Jag skulle bara hämta lite kläder och så eftersom jag skulle åka till min svärföräldrar där make och son väntade. Jag kände mig frusen på väg hem från bussen, men jag tänkte att jag hade ju sovit dåligt i två nätter och då kan man ju bli lite frusen, plus att vädret inte var så värst värmande. Så jag kom hem och åt lite mellanmål. Sedan tänkte jag att jag skulle ta en varm dusch så jag fick upp värmen innan jag skulle packa och åka. När jag stått i duschen i 25 minuter och fortfarande inte kände mig varm gick jag ur och tänkte att "jaja, det är väl en sådan dag i dag". Jag gick ur, klädde på mig och kände mig trött, så jag la mig på soffan en stund för att vila. Där insåg jag att två täcken (varav ett duntäcke) inte var nog och då började jag MISSTÄNKA något. Efter en snabb sms-konversation med maken var han strax på väg hem från svärisarna, för att finna sin hustru med 39 graders feber i soffan. Denna febertopp höll i sig till lördagen, då den gick ner till 38. Då pajade magen. Detta var dock reparerat till söndagkvällen, men eftersom man bör vara hemma 24 timmar utan magproblem så höll jag mig hemma i dag. I princip frisk. Hmmm....vad är detta? En sjukdom som håller sig EXAKT en helg. Den höll verkligen i sig i en helg. Märkligt. Jag ställer frivilligt upp för medicinska experiment om läkarvetenskapen vill åta sig denna gåta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0