En SJUK dag

Denna dag är den absolut knäppaste jag varit med om alla katergorier. Den började i natt då svärfar, som är på lite "semester" hos oss den här veckan, kräktes. Trolig kräksjuka. Att en man i sina bästa år får kräksjuka är inget konstigt, men när man har en massa åkommor som kan orsaka problem så blir det lite mer läskigt. Det blev inte lättare av att svärfar tuppade av mitt i natten. Maken fick ringa sjukvårdsupplysningen som föreslog 112. Svärfar, som dock återfått medvetandet, var inte intresserad av att åka in till något sjukhus. Sängen verkade mer lovande. Okej, så mitt i natten har alltså svärfar fått kräksjuka vilket innebar en massa praktiska byten av sängkläder och sånt där, som Maken aktivt tog ansvar för. Jag gick och lade mig.
Så blev det morgon. Jag skulle egentligen åkt till min praktik-skola, men eftersom svärfar var sjuk (och kanske skulle behöva åka in till sjukhuset) så bestämde vi att jag skulle vara hemma och att jag skulle ta hand om Sonen medan Maken tog hand om Svärfar och alla praktiska problem med tvätt och sånt.
Jag bestämde mig för att jag och Sonen skulle ta en liten utflykt till ett ställe där det inte är så mycket folk, t.ex. bilmuseét i stan (Marcus Wallenberghallen). Jag tänkte att eftersom det bara har öppet på vardagar så lär det ju typ bara vara vi och kanske nån grupp japaner på studiebesök eller nåt. VA FEL JAG HADE!
Tydligen fyller Scania 100 år i år (Grattis grattis!) och därför så var Sveriges Radio där och gjorde reportage, och eftersom min son charmar alla så fick även jag vara med och säga några ord i radio om min sons bilintresse. Under de typ 2 minuter som Ulf Elving hann ställa några frågor hann min son rymma till en närliggande restaurang, men han charmade alla där också så det var inga bekymmer. Besöket var i övrigt en succé på alla sätt (LASTBIL! LASTBIL! LASTBIL!). Sen åkte vi hem och typ sov hela dagen i kapp med svärfar. 

Jag är otroligt stolt över min älskade make som fanns vid min svärfars sida hela tiden under natten, tog hand om tvätt och pysslade om sin pappa. 

Tänk vad en fredag kan bjuda på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0