Det där med att se sig omkring och framåt

NU sitter jag här hemma i vår röra och inser att jag för första gången på länge har energi att ta tag i den. Alla som någonsin haft barn antar jag har upplevt den här tröskeln av "Oj! Han klarar sig själv, jag kan göra något ostört". Min städdiciplin var dålig innan jag fick barn och den blev inte så mycket bättre av att min son inte är så bra på att sysselsätta sig själv, vilket är helt normal för en 1,5 åring. Det känns skönt och inspirerande och jag kopplar ihop detta med ljuset och våren. Helt plötsligt har jag ork och energi, känner lycka och glädje. Däremot tar jag inte tag i det en lördagkväll och min bästa bortförklaring just nu är min uppsats som ska vara färdig om två veckor. Det är den inte, men å andra sidan är det inte 20 maj i morgon heller.

För att ändå känna att jag presterar något här i livet så spelar jag café world på facebook (förlåt för alla statusgrejer alla facebook-vänner). Ett perfekt sätt för mig att ta en snabb paus i vardagen. Om man nu kan kalla ca 30 minuter två gånger om dagen för "en snabb paus". Jaja, en undersökning visade att arbetare blev mer effektiva om de fick slappa lite framför datorn ca 10 minuter per timme. Kanske kan få gälla för mig också...

Har även suttit ner i dag och skrivit ned mina drömmar. Det blev 4 kategorier: Personligt, familjärt, teater och yrkesliv.  Några urklipp av mina drömmar just nu: Personligt: Laga mat oftare (vet dock inte om maken skulle tycka det var lika roligt, han trivs nämligen i köket) Familjärt: Göra en roadtrip i Norrland. Teater: Oj oj oj...var ska vi börja...Yrkesliv: Plugga drama...eller NO, eller få ett jobb som jag trivs med för den delen.

Jag önskar DIG all lycka med DINA drömmar. Nu börjar mitt arbete att uppfylla mina

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm, NO säger du... den här kursen är en rolig övergripande NO-kurs för både förskola och skolans yngre år: http://www.du.se/sv/Utbildning/Kurser-A-O/Kursplan/?kod=NV1005



Lycka till med alla dina drömmar!

2011-05-08 @ 08:27:01
URL: http://peacelovescience.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Få människor jag känner är så bra på att se vad de vill ha i livet och klura ut hur de ska få det. Go you!

2011-05-08 @ 10:15:05
URL: http://ekferjan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0