När allting snart är slut

skriv en sång som barnen sjunger
när terminen tagit slut

Föregående rader är tagna ur Bo Kaspers Orkesters "Vi kommer aldrig att dö". Som lärarstudent har man inte skolavslutningar. Det är lite synd, för vilka är det som skulle klara av det bäst om inte lärarstudenter. Vi ska ju bli experter på att ha fina klänningar, vilka blommor som passar bra i buketter man får av eleverna, snabba lösningar på vad man ska göra när det börjar regna, hur "Den blomstertid nu kommer" går med alla verser och självfallet nationalsången (som numera är inskriven i kursplanen i musik- Det ni!). Men som sagt, man har inte skolavslutningar.
Jag tror dock att jag skulle behöva en skolavslutning, med ett bra avslut. En enorm vemodskänsla har kommit ver mig. Det är en mix av flera saker men en stor anledning är de alla fantastiska kurskamrater som jag inte ska gå med till hösten. :-( :-( :-(
Fördelen för mig är jag blir klar med min lärarutbildning nästa vår, och snabbare kan komma ut och börja jobba och få min legitimation. Men nackdelen är att jag inte får gå i skolan med alla roliga människor som jag gått med de senaste året. Jag går å andra sidan i skolan med de som jag började med för snart 3 år sedan. Men ändå, saknad är och förblir saknad.

En annan viktig ingrediens i denna vemodighet är det efterlängtade el-piano som jag var och köpte i måndags. Efter att under våren fått höra av min kursare H att man kan söka merkostnadslån för musikinstrument som lärarstudent, så sökte jag följaktligen. Det tog lite tid, men så småningom kom ansökan in. Trodde jag. Det visade sig att jag bara skickat in bilagan. Så jag fick beställa hem orginalansökan. Trodde jag (CSN är lite otydliga). På hemsidan stod att "du kan inte ansöka om merkostnadslån via Internet". Efter att ha fått några mejl från CSN (som jag trodde handlade om att jag ska gå en sommarkurs på LinnéUniversitetet) så gick jag slutligen in - och ansökte om merkostnadslån via nätet. Hallå, CSN- ni får nog jobba på det där med TYDLIGHET.
Nåväl, i måndags ramlade beloppet in på mitt konto och då är det bråttom för då måste man köpa instrumentet och skicka in ett kvitto till CSN inom en månad, och med tanke på tidigare händelser så åkte jag till affären direkt. Jag köpte pianot, betalade pianot och fick hemkörningen på köpet. Pianot skulle komma tisdag eller onsdag sa de i affären. Jag ringde goda vänner och mutade dem med middag och hoppas på, nej RÄKNADE med att pianot skulle finnas i min lägenhet senaste onsdag kväll. Under onsdag eftermiddag hade fortfarande inget hänt. Då är det ju så bra i vårt internetbaserade samhälle att man kan spåra sitt kolli via Internet så detta blev mitt mission. Första anhalt var att ringa till affären för att få reda på kollinumert. DÅ VISAR DET SIG ATT AFFÄREN INTE HAR SKICKAT PIANOT ÄN!!!!! %"/"%#&#&/
Nåväl, jag får ett kollinummer så att jag själv kan spåra transporten. Sedan i går eftermiddag står det "Schenker har tagit emot transportbeställningen". Jaha, vad betyder det? Står det i en utav Schenkers lastbilar nu eller är det kvar i affären eller vad händer? OCH VARFÖR ÄR DET INGEN SOM BERÄTTAT DET FÖR MIG!!!?!?!?!?
&%"%#%"/"/#/

Deppig....var är mitt piano...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår precis vad du menar. Man har inte så mycket sommaravslutning på högskolan. Pluggar man på distans är det svårt att dra ihop något eget firande också. Här är mitt firande av sommarlovets inträde förra året... http://www.facebook.com/photo.php?fbid=402983143186&set=a.342051038186.154426.689563186&type=1&theater

2011-05-27 @ 10:50:25
URL: http://peacelovescience.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0