Bättre men inte bra

I går ringde jag vårdcentralen igen och fick komma och träffa samma läkare som förra gången. Han var lika trevlig som förra gången! Denna gång gick jag därifrån med ett recept på penicillin. Efter att ha käkat 3 tabletter känner jag mig mycket bättre. Jag har till och med orkar handla idag! Jag och Maken slog två flugor i en smäll så medan han åkte till vårdcentralen och träffade våra nya favoritdoktor så åkte jag till Willys och köpte mat för tre dagar framöver. Wohoo! Även Maken kom ut från vårdcentralen med ett recept på penicillin OCH hostmedicin. Både han och jag är mycket piggare idag. Han orkade till och med lägga Sonen ordentligt och inte bara "jaja sov i vår säng jaja kolla på film JAJA". Eller...han har ju inte kommit ut från sovrummet än, så det kan hända att det inte alls gått jag. Jag lyckades lägga dottern också. Det är också en bedrift. Jag har varit så sjuk! Kan inte komma ihåg när jag mått så här dåligt så här länge senast. Främst fysiskt menar jag då. Psykiskt mår jag rätt okej. Jag märker att jag har otroligt höga krav på mig själv, vilket är rätt jobbigt framförallt när man är sjuk. För när man är sjuk så åstadkommer man ingenting, man försöker snarare göra så lite som möjligt. Så då får psyket ett törn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0